ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΧΑΜΠΗ

Contact | info@printmaking.cy

Το ονομαζόμενο Τοπίο με λαουτάρη αποτελεί, εκτός από την καλλιτεχνική και τεχνική του ποιότητα, ένα καλό παράδειγμα της χαρακτικής αναπαραγωγής. Το αρχικό σχέδιο παραμένει εντελώς άγνωστο, αν και στο χαρακτικό γράφει ότι πρόκειται για έργο του Τιτσιάνο. Αλλά μήπως το πρωτότυπο είναι πράγματι για ένα από τα πολλά σχέδια του Τιτσιάνο, ή κάποιου μέλους του καλλιτεχνικού του κύκλου, ή δημιουργία του χαράκτη του ίδιου σαν τιμή στον Τιτσιάνο – υπάρχουν άλλες παρόμοιες περιπτώσεις και το πρώτο πλάνο θυμίζει περισσότερο Annibale Carracci… Διάφορα μουσεία όμως έχουν στις συλλογές τους το “αυθεντικό” χαρακτικό: Πρόκειται για την οξυγραφία του Giovanni Francesco Grimaldi, καταχωρημένη από τον Bartsch στο έργο του Le Peintre Graveur. Η οξυγραφία του Μουσείου Χαρακτικής Χαμπή – η οποία βρίσκεται και σε άλλα μουσεία, με ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις, την ίδια ποιότητα της χάραξης, διαφέρει μόνο στο ότι είναι αντίστροφη αντιγραφή, το ότι η χαραγμένη σημείωση «Ticiano Venetia» έγινε «Titiano inv.» και το όνομα του εκδότη «Daman excudit» εξαφανίστηκε. Η χρονολόγια των δύο έργων είναι άγνωστη, αλλά και τα δύο ανήκουν στο δεύτερο τέταρτο του 17ου αιώνα.

Vecellio Tiziano (1485-1490 – 1576) σχεδιαστής,
Giovanni Francesco Grimaldi (1606 -1680) χαράκτης,
Ανώνυμος (17ος αιώνας) χαράκτης,
Il suonatore di liuto (Ο λαουτάρης) – οξυγραφία – 1630-1680
(αντίστροφο αντίγραφο της οξυγραφίας του Grimaldi)
Παράσταση: 33,8 εκ. x 46,8 εκ.
Χαρτί: 34,2 εκ. x 47 εκ.
Ιταλική σχολή
Αρ. 744 – Απόκτηση 2009