ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΧΑΜΠΗ

Contact | info@printmaking.cy

Hiroshige Ando

Με τους Hokusai και Hiroshige, γύρω στο 1830, τα meisho-e (εικόνες διάσημων τόπων) φτάνουν σε έναν βαθμό απαράμιλλης ποιότητας. Η όψη δύο από τα σημαντικότερα γιοφύρια της τότε Edo, ιδιαίτερα του Ryōgoku – μοτίβο στο έργο του – υπάρχει σε διάφορές του σειρές από το 1831 μέχρι και την τελευταία, την κορυφαία Εκατόν όψεις της Έντο το 1856-58. Υιοθετεί σε αυτό το έργο το κάθετο σχήμα (tate), αρκετά σπάνιο για τοπία στα έργα του, ιδιαίτερα στενόμακρο. Επιλέγει επίσης ένα ασυνήθιστο καδράρισμα, με κομμάτια δύο γιοφυριών, το κέντρο του Ryōgoku και την αρχή του Μoto-Yanagi, με την πρώτη από τις γνωστές ιτιές του. Μικρές ανθρώπινες μορφές, που περπατούν στα γιοφύρια ή ασχολούνται σε βάρκες, εντεταγμένες στο μεγαλειώδες περιβάλλον τους, ζωντανεύουν την όψη σε σχήμα Ζ, με την παραδοσιακή ιαπωνική προοπτική (bird’s eye view).