ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΧΑΜΠΗ

Contact | info@printmaking.cy

Francisco Jose de Goya, Lucientes

Ο Francisco de Goya, χρησιμοποιώντας κυρίως την οξυγραφία σε φόντο ακουατίντας, εξυψώνει τη χαρακτική ως καλλιτεχνική γλώσσα : στο τέλος του 18ου αιώνα, o Πρώτος Ζωγράφος της Αίθουσας του Βασιλιά παριστάνει στη σειρά Τα Καπρίτσια (Los Caprichos), όπως γράφει η Lida Simon,«τις αμέτρητες ιδιορρυθμίες και ανοησίες που υπάρχουν σε κάθε πολιτισμένη κοινωνία, και τις κοινές προκαταλήψεις και τις παραπλανητικές πρακτικές που τα έθιμα, η αμάθεια, ή η ιδιοτέλεια τις έχουν καταστήσει συνήθεις». Σάτιρα της κοινωνίας της εποχής του στην Ισπανία, ιδιαίτερα των ευγενών και του κλήρου, εξελίσσεται η σειρά 80 χαλκογραφιών από το ρεαλισμό ως το φανταστικό. Ας σημειώσουμε ότι με τα χαρακτικά του Goya η ασχήμια πρωτοεμφανίζεται θριαμβευτικά στην τέχνη.

Nadie nos ha visto (Κανένας δεν μας είδε)

Η προτελευταία χαλκογραφία, με τίτλο Κανένας δεν μας είδε, απεικονίζει μοναχούς με ράσα, οι οποίοι κατέβηκαν λαθραία στο κελάρι. Παραμορφωμένα πρόσωπα χωρίς ευπρέπεια, κάνοντας μορφασμούς,

Read More »