ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΧΑΜΠΗ

Contact | info@printmaking.cy

203

Η σύγχρονη χαρακτική – Νέες τεχνικές και μέθοδοι

Η σύγχρονη χαρακτική – Νέες τεχνικές και μέθοδοι, είναι η μια έκθεση και διαδέχεται την έκθεση Παραδοσιακές τεχνικές της χαρακτικής. Θα διαρκέσει μέχρι 25 του Μάη 2022. 

Εκτίθενται έργα των ακόλουθων καλλιτεχνών από Ελλάδα, Ιταλία, Τσεχία, Αγγλία, Γαλλία, Νέα Ζηλανδία, Μεξικό, Ιαπωνία, Γερμανία και Κύπρο: ΘΟΔΩΡΟΣ (Θεόδωρος ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ), Χρίστος ΚΑΡΑΣ, Pino PANDOLFINI, Jirí SLÌVA, Justin DIGGLE, Isabelle PANAUD, Τάνια ΓΚΙΟΥΡΑ, Μιχάλης ΑΡΦΑΡΑΣ, Yoshie UCHIDA, Παναγιώτης ΤΕΤΣΗΣ, Γιώργος ΒΑΡΛΑΜΟΣ, Tάνυ ΖΗΣΙΑΔΟΥ-ΚΟΝΔΥΛΙΟΥ, Πάρις ΠΡΕΚΑΣ, Willi BAUMEISTER, Νότα ΣΙΟΤΡΟΠΟΥ, Στέλιος ΒΟΤΣΗΣ, Ελένη ΠΑΝΑΓΙΔΟΥ, Νίκος ΚΟΥΡΟΥΣΙΗΣ, Χρόνης ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ, Δήμητρα ΣΙΑΤΕΡΛΗ, Νίνα ΙΑΚΩΒΟΥ, Σπύρος ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ, Γιώργος ΣΙΚΕΛΙΩΤΗΣ, ΧΑΜΠΗΣ (Χαμπής ΤΣΑΓΓΑΡΗΣ), Toshiko HISHIDA, Ευγενία ΒΑΣΙΛΟΥΔΗ, γιώργος Α. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, Χριστόδουλος ΜΩΫΣΑ, Irma VELARDE, Μαριάννα ΤΣΑΓΓΑΡΟΥ, Άντης ΠΑΡΤΖΙΛΗΣ, Μαρία ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Αλέξιος ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑΣ, Ραφαέλα-Σάνια ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ. 

Σημαντικά έργα της έκθεσης είναι δωρεές του Κέντρου Χαρακτικής Αθηνών και του Στρατή Γούναρη  από την ιδιωτική συλλογή λιθογραφιών του. 

Η επιμελήτρια και των δυο εκθέσεων, Hélène Reeb, γράφει σχετικά:

Η σύγχρονη χαρακτική – Νέες τεχνικές και μέθοδοι

Πέραν των παραδοσιακών τεχνικών της χαρακτικής – ξυλογραφίας & λινογραφίας, χαλκογραφίας και λιθογραφίας –, οι σύγχρονοι χαράκτες  εξερευνούν νέες τεχνικές – μεταξύ των οποίων τις πιο γνωστές: μεταξοτυπία και ψηφιακή χαρακτική – και μεθόδους.  Αυτές τις τεχνικές και μεθόδους τους προσφέρουν η πρόοδος της τεχνολογίας και πειραματισμοί, τόσο δικοί τους  όσο και άλλων χαρακτών. 

Η αφθονία των τεχνικών προκλήσεων, σε συνδυασμό με τους προσωπικούς προβληματισμούς των καλλιτεχνών, και το “θρυμματισμό” των καθιερωμένων πλαισίων και ρευμάτων στην Τέχνη, κάνει ολοένα δυσκολότερη την ταξινόμηση των  χαρακτικών ανάλογα με την τεχνική τους. Το σύνορο μεταξύ χαρακτικού και έντυπης εικόνας καθίσταται αβέβαιo, καθώς και μεταξύ καλλιτεχνικού έργου και βιομηχανικού προϊόντος. Όμως σημασία έχει προπάντων η γνησιότητα, η πρωτοτυπία, η ποιότητα, η ενεργή παρουσία του καλλιτέχνη σε κάθε φάση της δημιουγίας του έργου.

Η έκθεση αυτή, μέσα στο απέραντο πεδίο της σύγχρονης χαρακτικής, προτείνει περίπου σαράντα έργα που αντιπροσωπεύουν γενικές και προσιτές τάσεις της σύγχρονης χαρακτικής, χωρίς να εστιάσει στη θεματική πλευρά του έργου. Τα χαρακτικά επιλέγηκαν με τέσσερις άξονες: την τεχνική (παραδοσιακές τεχνικές με νέες μεθόδους ή νέες τεχνικές, μεικτές τεχνικές), την αυθεντικότητα των χαρακτικών, την προσιτότητα των έργων σε ένα μη εξειδικευμένο θεατή και την ποικιλία των παραστάσεων.

Η απόλαυση, η συγκίνηση, ο προβληματισμός που μπορεί να προκαλέσει το κάθε έργο στο κοινό δεν παύει να υπερέχει των αποριών του θεατή, και για κάθε μια ενότητα μπορεί να ξεκουραστεί μπροστά σε τουλάχιστο ένα χαρακτικό  φιλοτεχνημένο με μια απλή, γνωστή τεχνική. Το σημαντικό παραμένει ο διάλογος ο οποίος γεννιέται μεταξύ του έργου και του θεατή.